דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לאופנועים 

מאת    [ 29/08/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2694 פעמים ]

ביטוח חובה לאופנועים, בדומה לביטוח חובה לרכב, מבטח מפני נזקים גופניים היכולים להיגרם כתוצאה מתאונה, לנהג האופנוע, לנוסעים אתו, או לאנשים שנפגעו כתוצאה מהתאונה, ולא היו על האופנוע. ביטוח זה, כפי ששמו מעיד עליו, הינו ביטוח חובה, כאשר על פי חוקי מדינת ישראל כל מי שמחזיק כלי רכב חייב להיות בעל ביטוח מסוג זה, כולל חותמת של הבנק המאשרת את תשלום הביטוח.


תעריפי ביטוח חובה לאופנועים- נקודות חשובות


• התעריף לביטוח חובה לאופנועים מסוג זה מושפע משני פרמטרים: סוג האופנוע ונתוני הנהג.
• עקב מספר רב של תאונות של רכב דו גלגלי (ביחס לרכב פרטי), החל משנת 2007 יצא חוק הקורא לעלות את מחיר הביטוח חובה לאופנועים. על אף שנערכו הפגנות שונות וניסיונות מחאה בשביל למנוע את הגזירה, התעריפים לא הוזלו.
• את ביטוח החובה לאופנוע מבצעים באמצעות "הפול". זהו המאגר הישראלי לביטוחי רכב. גוף זה משותף לכל חברות הביטוח ותפקידו לאפשר ביטוח חובה לכל מי שפונה אליו, גם אם חברות אחרות אינן מוכנות לבטח אותו. כמובן שביטוח מסוג זה יהיה יקר יותר מאשר ביטוח אחר. כל אדם רשאי לפנות לגוף זה.
• חברות הביטוח השונות מציעות דרכים להקלת התשלום ברכישת ביטוח החובה לאופנועים. בחלק מהחברות ניתן לרכוש ביטוח חובה ולהוסיף ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' ולשלם את מחיר הפוליסה ב12 תשלומים ללא ריבית.
• ברוב החברות, במידה והאופנוע היה מעורב בתאונה ופגע בכלי רכב אחר, כאשר שני הכלים נפגעו, הביטוח לא ידרוש פעמיים דמי השתתפות אלא פעם אחת.
• חשוב מאוד לפני רכישת פוליסת הביטוח לבצע השוואת מחירים מקיפה בין חברות הביטוח השונות. האינטרנט מהווה כלי אמין, פשוט ויעיל למשימה זו. בלחיצת כפתור פשוטה ניתן לקבל את כל ההצעות מחברות הביטוח השונות. לרוב יהיה ניתן גם להשאיר פרטים ומספר טלפון ולחכות לשיחה מנציג החברה שימסור את הפרטים הדרושים וייתן הצעת מחיר. בנוסף, רכישת פוליסה באמצעות האינטרנט יכולה להוזיל את עלות הביטוח, זאת מכיוון שאינה כרוכה בסוכן, ולכן אין צורך בתשלום של עמלות.


חשוב לדעת שבנוסף לביטוח חובה לאופנועים, כמו לכל רכב, ניתן להוסיף ביטוח צד ג' המבטח מפני פגיעה ברכב או ברכוש של אדם אחר או ביטוח מקיף הכולל בתוכו את ביטוח צד ג' ובנוסף מגן מפני נזקים לרכב או לרכוש של בעל האופנוע.


מבחינה סטטיסטית ניתן לראות כי מספר האופנועים המעורבים בתאונה גדול יחסית ועל כן עם רכישת האופנוע יש לדאוג, אפילו יותר מאשר עם רכב, לבטח את האופנוע ולהיות מוגן מכל הכיוונים. לפני רכישת הפוליסה מומלץ לקרוא טוב את הסעיפים ולהבין אותם לעומק. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע המתמחה בתחום ולהתאים את הפוליסה הטובה ביותר לאופנוע אשר תמנע מבעל האופנוע לשאת בנזקים כלכליים חמורים במקרה בלתי צפוי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב